Deklaracja, korekta deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Usługa umożliwia złożenie do właściwego organu deklaracji wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca lub powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych.

W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub określonej w deklaracji ilości odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości, właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.

W przypadku nieuiszczenia opłaty w terminie określonym stosowną uchwałą właściwego organu lub uiszczenia jej w niepełnej wysokości, niniejsza deklaracja stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego.

Zgodnie z art. 6o ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w razie niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi albo uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji wójt, burmistrz lub prezydent miasta określa, w drodze decyzji, wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, biorąc pod uwagę dostępne dane właściwe dla wybranej przez radę gminy metody, a w przypadku ich braku – uzasadnione szacunki, w tym w przypadku nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, średnią ilość odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach o podobnym charakterze.

Zgodnie z art. 6q ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w sprawach dotyczących opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi stosuje się przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa, z tym że uprawnienia organów podatkowych przysługują wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta.

Wymagane dokumenty

  • deklaracja, korekta deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Miejsce złożenia dokumentów

Deklaracja może być przesłana drogą elektroniczną.

Opłaty

Brak opłat

Termin i sposób załatwienia sprawy

  • Deklarację o wysokości opłaty za odbiór odpadów komunalnych z  nieruchomości składa się do Wójta Gminy Sztabin w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na niej pierwszego mieszkańca lub powstania na niej odpadów.

    Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi dokonuje się na indywidualny numer konta zobowiązanego. Jest to indywidualny rachunek przypisany dla Podatnika umożliwiający automatyczną identyfikację tytułu płatności z przedmiotowej decyzji.

    Obowiązują następujące terminy opłat:

    • do dnia 10 marca - opłata za styczeń i luty;
    • do dnia 10 maja - opłata za marzec i kwiecień;
    • do dnia 10 lipca -  opłata za maj i czerwiec;
    • do dnia 10 września - opłata za lipiec i sierpień;
    • do dnia 10 listopada - opłata za wrzesień i październik;
    • do dnia 31 grudnia - opłata za listopad i grudzień.

Postawa prawna

Gdzie można załatwić tę sprawę?

Urząd Gminy Sztabin

ul. Augustowska 53, 16-310 Sztabin
tel.: 87 643 97 50
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www: https://www.sztabin.ug.gov.pl

Po kliknięciu przycisku Przejdź do usługi w polu "wpisz miasto lub kod pocztowy" wpisz sztabin i z listy wybierz URZĄD GMINY W SZTABINIE. Następnie kliknij niebieski przycisk Załatw sprawę