Wpis / zmiana / wykreślenie wpisu z rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów
Otrzymanie wpisu, zmiana wpisu bądź wykreślenie wpisu z rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów
Wymagane dokumenty
- Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
- Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej (za wpis, za zmianę wpisu, za wydanie zaświadczenia o wykreśleniu z rejestru działalności regulowanej)
- Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej od przedkładanego pełnomocnictwa (w przypadku działania przez pełnomocnika)
Miejsce złożenia dokumentów
Wniosek wraz z załącznikami może być przesłany drogą elektroniczną.
Opłaty
- Opłata skarbowa w wysokości 50 zł za wpis do rejestru działalności regulowanej,
- Opłata skarbowa w wysokości 25 zł za zmianę w wpisie do rejestru działalności regulowanej (tylko w wypadku kiedy zmiana polega na rozszerzeniu zakresu działalności, czyli w przypadku kiedy dodajesz kody odpadów lub teren na którym będzie prowadzona działalność, w pozostałych przypadkach opłacie podlega wydanie zaświadczenia o dokonaniu zmiany we wpisie),
- Opłata skarbowa w wysokości 17 zł w przypadku działania przez pełnomocnika,
- Opłata skarbowa w wysokości 17 zł za wydanie zaświadczenie o wykreśleniu z rejestru działalności regulowanej
Termin i sposób załatwienia sprawy
- Na dokonanie wpisu Organ ma 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis wraz ze wszystkimi niezbędnymi załącznikami.
Tryb odwoławczy
Od wydanej decyzji odmownej służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystosci i porządku w gminach (Dz. U. z 2024 r., poz. 399 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 6 marca 2018 prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2024 r., poz. 236 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r., poz. 2111 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. (Dz. U. z 2024 r., poz. 572 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2021 r., poz. 10)
Gdzie można załatwić tę sprawę?
Urząd Gminy Sztabin
ul. Augustowska 53, 16-310 Sztabin
tel.: 87 643 97 50
e-mail:
www: https://www.sztabin.ug.gov.pl
Po kliknięciu przycisku Przejdź do usługi w polu "wpisz miasto lub kod pocztowy" wpisz sztabin i z listy wybierz URZĄD GMINY W SZTABINIE. Następnie kliknij niebieski przycisk Załatw sprawę