Uzyskanie zaświadczenia o zameldowaniu
INSTRUKCJA KROK PO KROKU:
- Pobierz, wydrukuj i wypełnij wniosek o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu.
- Do wniosku dołącz n/w dokumenty oraz dowód opłaty skarbowej.
Wymagane dokumenty:
- wniosek o wydanie zaświadczenia.
- dowód osobisty lub paszport.
Wniosek można złożyć w następującej formie:
- osobiście
- listownie przez operatora pocztowego,
- za pomocą środków komunikacji elektronicznej - platformy ePUAP.
Miejsce złożenia i odbioru:
Urząd Stanu Cywilnego w Sztabinie
ul. Augustowska 53
16-310 Sztabin
Termin
Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni.
Opłaty
17 zł – za wydanie zaświadczenia
- · na rachunek bankowy:
Urząd Gminy Sztabin
ul. Augustowska 53
16-310 Sztabin
Nr konta 14 9351 0000 0020 0123 2000 0020 BS Augustów
(z dopiskiem dokonywanej operacji np. "Opłata skarbowa za zaświadczenie o zameldowaniu")
Nie podlegają opłacie skarbowej zaświadczenia wydawane w sprawach:
alimentacyjnych, opieki, kurateli, przysposobienia, ubezpieczenia społecznego, zdrowotnego, świadczeń socjalnych, zatrudnienia, wynagrodzenia za pracę nauki, szkolnictwa, oświaty pozaszkolnej, ochrony zdrowia, nabycie obywatelstwa w drodze repatriacji.
Tryb odwoławczy
Do Wojewody Podlaskiego, w terminie 14 dni od doręczenia decyzji za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Informacje dodatkowe
Wszelkich informacji dotyczących spraw związanych z uzyskaniem zaświadczenia można uzyskać pod numerem telefonu: 87 643 97 62
e-mail:
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2018r. poz.1382 z późn.zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018r. poz.2096 z późn.zm.)
- Ustawa z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018r. poz.1000 z późn.zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2018r. poz.1044 z późn.zm.)